Saturday 31 May 2014

Perut Sihat

Perut Sihat 





 Apabila kita makan makanan berbentuk pepejal yang telah dikunyah dan bercampur dengan enzim semasa di dalam mulut ianya akan dicernakan dengan lebih sempurna di dalam perut. Pencernaan didalam perut optimum pada ph 2-4. Makanan yang telah sempurna dicerna dan terurai akan  di hantar ke usus kecil.
Semasa berada diusus kecil,makanan tadi perlu dialkalikan kerana usus kecil pada tahap alkali

   Berbeza dgn minum. Minuman seperti susu, air kangen atau apa-apa makanan sedia hadam akan terus melalui perut tanpa proses pencernaan terus masuk ke usus kecil untuk diserap. Minuman alkali adalah sangat bagus untuk kesihatan usus. Makanan alkali pula sangat bagus untuk kesihatan perut kerana makanan alkali akan membuatkan tubuh mengeluarkan asid hidroklorik utk kegunaan perut pada masa yang sama akan menjadikan darah lebih alkali Tubuh kita mampu mengeluarkan asid dan alkali dalam masa yg sama.



 Asid dihantar ke perut dan alkali akan dihantar ke usus kecil seterusnya diserap ke dalam darah.

 Imbangan ph 7.4 ke 7.8 dalam darah menandakan tahap kesihatan tubuh yg unggul

. Tahap ph bwh 7.4 menjadikan kita sakit. Pd ph 7.1 kita akan koma, pd ph 7.0 kita meninggal.

 Untuk orang yang sihat dan mahu mengekalkan kesihatan amalkanlah makan dan minum 60% alkali dan 40% asid. untuk orang yang telah  sakit dan mahu menjadi sembuh amalkan minima 80% makanan dan minuman alkali.

Jadi apa tunggu lagi, tukarkan minuman anda kepada minuman beralkali untuk anda dan orang yang anda sayangi sekarang juga.

========================================================================

*UNTUK DAPATKAN AIR DAN DEMO PERCUMA SEKARANG
HUBUNGI SAYA WHATSAPP 016-2456742@SMS @ EMAIL nazirahbugal@gmail.com

No comments:

Post a Comment